Haber

Temel eğitimde 10 bin okul projesi tamamlandı

DİYARBAKIR (İGFA) – Millî Eğitim Bakanlığı’nca okullar arasındaki farklılıkları azaltarak eğitimde fırsat eşitliği sağlamak, öğretmenlerin mesleki gelişimlerini desteklemek, okul iklimini güçlendirmek ve eğitim kurumlarının bakım, onarım ve donatım ihtiyaçlarını karşılayarak eğitimin niteliğini artırmak amacıyla 16 Eylül 2021 tarihinde başlatılan ve çalışmaları tamamlanan “Temel Eğitimde 10.000 Okul Projesi” kapanış töreni, geniş bir katılımla Diyarbakır’da gerçekleştirildi.

Kapanış merasimine Ulusal Eğitim Bakanı Mahmut Özer’in yanı sıra Bakan Yardımcıları, Bakanlık bürokratları, UNICEF temsilcileri, 81 ilin millî eğitim müdürleri, okul yöneticileri, öğretmen ve öğrenciler katıldı.

İlgili Makaleler

Program, Diyarbakır’daki özel öğrencilerden oluşan ‘Özel Sesler Korusu’nun verdiği küçük konserle başladı.

EKONOMİK İMKÂNI OLMAYAN ÇOCUKLAR İÇİN SOMUT ADIMLAR ATILDI

Ekonomik imkânı olmayan ailelerin çocuklarının eğitime devam edebilmesi için koşullu olarak verilen yardımın 19 yıldan beri devam ettiğini anımsatan Bakan Özer, “Taşımalı eğitim imkânı sunuluyor, bir buçuk milyon öğrencimiz şu anda eğitim sisteminde ücretsiz yemek yiyor. Pansiyon, burs gibi eğitimde fırsat eşitliğini güçlendirmek için çok sayıda sosyal politika bu dönemde uygulamaya kondu” dedi.

“Tüm gelişmelerin mimarı, her zaman eğitime bütçeden en büyük payı ayıran, eğitime her zaman pozitif ayrımcılık yapan Sayın Cumhurbaşkanımızdır” diyen Özer, “Buradan, Diyarbakır’dan kendilerine şükranlarımızı arz ediyoruz. Bizler de Millî Eğitim Bakanlığı olarak gelinen noktada eğitimimizi çok daha iyi noktalara taşımak, kalitesini arttırmak için üç noktaya ağırlık verdik” açıklamasın yaptı.

İlk olarak eğitimde fırsat eşitliğinin güçlendirilmesine kıymet verildiğini anlatan Bakan Özer, “Bunun için iki ana odak noktamız oldu. Birincisi okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılmasıydı. Okul öncesi eğitim, okullar arası başarı farklarının kaynaklandığı yerdir.” dedi. İkinci kritik dokunuşun mesleksel eğitimde yaşandığını vurgulayan Bakan Özer, mesleksel eğitimdeki katsayı uygulamasının Türkiye’nin kalkınmasındaki en büyük bariyerlerden biri olduğunu, kalkınmaya mahzur teşkil eden bu uygulamayı kaldırdıklarını anımsattı.

Bakan Özer, üçüncü kıymetli adımın öğretmenlerin mesleksel gelişimleri ile ilgili yaşandığına işaret ederek bu noktada iki farklı yaklaşım sergilendiğini kaydetti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu