Haber

Su Ürünleri Yetiştiriciliğinde Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya’nın Anahtarı Singapur

Ege Bölgesi’nin gıda ihracatında lideri olan, su ürünleri ve hayvansal ürünler branşında Türkiye ihracatında ilk sırada yer alan Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği, ihracatta yeni rekorlar kırmak için 2023 yılında da agresif tanıtım kampanyasını sürdürüyor. Sektör, Singapur üzerinden hedef pazarı olan Uzak Doğu ve Güneydoğu Asya’da büyümeyi hedefliyor.

 

İlgili Makaleler

Geçen hafta Kenya’da Türk balıkçılığını ve hayvansal ürünlerini tanıtan Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Ürünler İhracatçıları Birliği’nin bu haftaki durağı dünyanın en değerli yeniden ihracat merkezlerinden biri olan, dünyanın en güçlü ülkelerinden biri olan Güneydoğu Asya Ülkeleri Birliği (ASEAN) oldu. Nüfusu yaklaşık 500 milyon olan sendikalar. Singapur, kurucu ülkeler arasındaydı.

 

Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği, 11-13 Eylül 2023 tarihleri ​​arasında Singapur’da düzenlenen Seafood Expo Asia Fuarı’na katılarak çipura, somon, kaya levreği, füme alabalık, süt ürünleri ve diğer ürünlerin tanıtımını yaptıklarını belirtti. Bakanlığın diğer ürünlerin ihracatını artırmaya yönelik faaliyeti. Şube Meclis Başkanı Sinan Kızıltan, Singapur’un çoğunluğu Çin’den olmak üzere yılda 1,3 milyar dolar değerinde su ürünleri ithalatı yaptığını, Türkiye’nin bu ithalattan 50 milyon dolarlık pay almayı hedeflediğini söyledi. Hayvansal ürünlerini tanıtma ve ürünler hakkında bilgi verme fırsatı bulduklarını belirtti.

 

Singapur’un dünyanın en değerli reeksport merkezlerinden biri olduğunu kaydeden Kızıltan, “Singapur, yaklaşık 6 milyon nüfusuyla küçük bir ülke gibi görünse de açık bir ekonomiye sahip ve yıllık 800 milyar dolarlık dış ticaret hacmine ulaşıyor.” dolar. Singapur’un bu özelliğinden yararlanmak istiyoruz. Singapur, Dünya Bankası’nın “İş Yapma Kolaylığı” endeksinde 2. sırada yer alıyor. Güçlü bir hukuk devleti ve etkin bir düzenleme sistemi ile ihracatçılarımızın gönül rahatlığıyla ticaret yapabileceği bir pazardır. Yaklaşık 500 milyon nüfusuyla dünyanın en güçlü birliklerinden biri olan ve 10 ülkeden oluşan Güneydoğu Asya Ülkeleri Birliği’nin (ASEAN) kurucu ülkeleri arasında yer alıyor. “Singapur bu özellikleriyle büyümek istediğimiz ülkeler arasında ön plana çıkıyor” dedi.

 

Türkiye, 2022 yılında Singapur’a 800 milyon dolar ihracat yaparken, 473 milyon dolar ithalat yaptı.

 

11-13 Eylül 2023 tarihlerinde Singapur’da düzenlenen Seafood Expo Asia Fuarı’na Türkiye’den 4 firma katılırken, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği; Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Kesim Komitesi Lideri Sinan Kızıltan’ı Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyeleri Mesut Ergül ve Keskin Keskinoğlu temsil etti. Fuara 40 ülkeden 300’ün üzerinde firma katıldı.

 

Türkiye’nin Singapur Büyükelçisi Mehmet Burçin Gönenli ve Ticaret Müşaviri Mihriban Esin Arslan, fuarda Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği ile Türk firmalarını ziyaret ederek, Singapur hakkındaki bilgi ve deneyimlerini Türk ihracatçılarıyla paylaştı.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu